Na budowie

biegów, przekładni głównej z mechanizmem skrętu, przekładni bocznych. Hydraulika układu napędowego Składa się z pomp na przekładni hydrokinetycznej, filtrów ssących i ciśnieniowych oraz zaworów hydraulicznych. Os

Na budowie

Hydraulika układu napędowego

Układ napędowy

Składa się z następujących elementów:

silnika z chłodnicą,
przekładni hydrokinetycznej,
wału przegubowego,
skrzyni biegów,
przekładni głównej z mechanizmem skrętu,
przekładni bocznych.

Hydraulika układu napędowego

Składa się z pomp na przekładni hydrokinetycznej, filtrów ssących i ciśnieniowych oraz zaworów hydraulicznych.
Osprzęt roboczy

Szeroka gama osprzętów roboczych, takich jak:

lemiesz półwklęsły z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz półwklęsły z belkmi i siłownikiem przechyłu/nachylania,
lemiesz skośny z ramą C z siłownikami przechyłu,
lemiesz prosty z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz 6-położeniowy z ramą "C" i siłownikami przechyłu i skrętu (6-WAY),
zaczep,
zrywak wielozębny ? max. 3 zęby, belka zębów, podnoszona i opuszczana siłownikiem hydraulicznym,
osprzęty specjalistyczne:
pługi,
wciągarki,
walce do zagęszczania węgla kamiennego2.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Uszkodzona maszyna ? gdzie się zgłosić?

Maszyny budowlane mogą ulec zniszczeniu i to w najróżniejszych sytuacjach. Niewłaściwa obsługa przez operatora, uszkodzenie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjonalny i obeznany serwis. Warto o tym pomyśleć zawczasu i wejść we współpracę z firmą, która może zapewnić nam kompleksową obsługę w tym zakresie. Warto też odpowiednio wcześniej ubezpieczyć maszynę na wypadek różnych zdarzeń, aby móc liczyć na odszkodowanie, które pozwoli nam pokryć wszelkie zaistniałe szkody.


Hamulce na powietrze?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.



© 2019 http://kreskowka.com.pl/