Co warto wiedzieć o kwestiach mechanicznych?

Dodane: 27-08-2016 15:32
Co warto wiedzieć o kwestiach mechanicznych? regeneracja siłowników hydraulicznych wrocław

Różnorodność maszyn budowlanych

Maszyny budowlane to niezwykle rozbudowany szereg różnego rodzaju sprzętów, które znacznie ułatwiają i przyśpieszają wykonywanie wielu prac budowlanych. Zazwyczaj kojarzymy je z takim sprzętem jak koparka, czy dźwig, ale w praktyce jest ich znacznie więcej. Są to również różnego rodzaju kruszarki, równiarki, ładowarki, czy układarki. Każde takie urządzenie spełnia inne funkcje i pozwala na wykonywanie konkretnych rodzajów prac, bez potrzeby angażowania dużej ilości osób. Wystarczy operator danej maszyny, który powinien umieć się z nią umiejętnie obchodzić, kierować, a także potrafić ją naprawić.


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy ? pojazd gąsienicowy przystosowany do ciągnięcia pojazdów bądź urządzeń nie posiadających własnego napędu. Nazwa jego wywodzi się z napędu gąsienicowego, identycznego jak w wojskowych czołgach i był dawniej często używany w rolnictwie do ciągnięcia większych narzędzi rolniczych (pługów wieloskibowych) w Państwowych Gospodarstwach Rolnych. Ciągniki te były przede wszystkim stosowane w trudnych warunkach terenowych, gdzie ciągniki kołowe grzęzły lub traciły przyczepność. Napęd ten stosowany jest jeszcze w spychaczach, koparkach i innych maszynach budowlanych, a także w ciągnikach artyleryjskich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85gnik_g%C4%85sienicowy



© 2019 http://kreskowka.com.pl/